ראה"מ בנט: "ישראל תשמור על חופש פעולה בכל מצב"

    שלמה ריזל No Comments on ראה"מ בנט: "ישראל תשמור על חופש פעולה בכל מצב"

    ראש הממשלה נפתלי בנט בתדרוך עיתונאים התייחס לפרשת המעקבים הבלתי חוקיים שגרמו לזעזוע עמוק בעל שכבות הציבור, "הכלי הזה, וכלים דומים, הם כלים חשובים מאוד במאבק נגד הטרור וגם במאבק נגד פשיעה חמורה, אבל הם לא נועדו ל"פישינג"

    נפתלי בנט צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה נפתלי בנט כינס היום (שני) את הכתבים המדיניים לתדרוך מדיני ביטחוני והתייחס לפרשת המעקבים הבלתי חוקיים, השיחה עם נשיא ארה"ב ושמירת חופש הפעולה מול איראן.

    בנט סיפר כי במהלך העבודה עם ראש המל"ל אייל חולתא, "הגדרנו 12 יעדים ברורים, לפי הנושאים השונים, אני לא זוכר רמת חידוד ובהירות שכזאת. אני חושב שהדברים מצד אחד ברורים, יש כאן כמה שינויים – אנחנו מוסיפים לתוך הביטחון הלאומי גם סוגיות כמו פנדמיה, פשיעה ערבית וחלק מסוגיות האקלים".

    בנט התייחס לפרשת המעקבים הבלתי חוקיים על ידי המשטרה שגרמו לזעזוע אדיר המדינה ואמר, "הדברים שהתפרסמו, אם הם נכונים, חמורים מאוד. הכלי הזה, וכלים דומים, הם כלים חשובים מאוד במאבק נגד הטרור וגם במאבק נגד פשיעה חמורה, אבל הם לא נועדו ל"פישינג" רחב בקרב אזרחי ישראל או בקרב אנשי ציבור במדינת ישראל, ולכן אנחנו צריכים להבין בדיוק מה קרה".

    בנט עדכן כי "כרגע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עמית מררי, בודקת ברמה נקודתית ומהירה את הדברים. בעוד זמן קצר הממשלה תמנה גם יועמ"שית חדשה, והייתי אומר שזה יתרון שהיא לא מתוך המערכת. היא לא הייתה בשנים המדוברות בתוך המערכת, ולכן אני מניח שאחרי שהיא תתמנה נשב ונתייעץ, נבין איך התמונה נראית ולא נשאיר את הציבור בלי מענה. אנחנו מבינים את חומרת העניין"?

    ראש הממשלה סיפר על השיחה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראשונה מאז נפגשו באוגוסט בבית הלבן, "הייתה שיחה טובה מאוד עם הנשיא ביידן. ברכתי אותו על החיסול של מנהיג דאע"ש, ואמרתי לו שזה מעביר מסר טוב מאוד לאיזור לגבי איך מתמודדים מול תוקפנות. רוב השיחה עסקה בנושא איראן והשיחות שמתקיימות כרגע בווינה. אני מעדיף לא להתייחס לתוכן הדברים עצמם".

    בנט הבהיר כי "העמדה שלנו ידועה. אני הבעתי אותה מספר פעמים, ואתמול הבעתי אותה במימדים ובזוויות חדשות קצת".

    בנט הוסיף, "הזמנתי את הנשיא ביידן לישראל, הוא ישר אמר שישמח להגיע כבר השנה וזה דבר משמעותי. הוא חבר אמת של ישראל".

    בנט שב והבהיר כי במערכה מול איראן, "אני הבהרתי, ושמחתי גם שהוא הבהיר בצורה מפורשת, שישראל תשמור על חופש פעולה בכל מצב. זה חשוב מאוד וזה גם נכון. אנחנו נשמור על חופש פעולה ללא קשר למה יהיה, עם או בלי הסכם. אלו דברים שגם אמרתי לו בעבר. אני אומר את זה כי זו נקודה חשובה מאוד שהיא ביסוד המהלך שלנו ביחס לאיראן".

    בשיחה עם גורם מדיני בכיר על הסוגייה האיראנית נאמר כי ישראל פועלת לסיכול האיום,  "הקצנו מאות מיליוני שקלים כדי לסגור את הפער, המודיעיני והמבצעי מול איראן. 70% מבעיותיה של ישראל מקורן באיראן. איראן מממנת 100% מתקציב חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי, וכ-20% מחמאס" סיפר הגורם הבכיר.

    "עוד הסביר כי "האיראנים השכילו במשך כ-30 שנה להציב מסביבנו את כל הגורמים הללו ולהטריד אותנו. המטרה שלהם היא להפוך את חיינו כאן לחים קצרים, מרירים, עלובים וקשים. הם רוצים שנוטרד ואכן הוטרדנו. שיחקנו לידיהם".

    לטענתו, "אנחנו מצויים במערכה ארוכה, עקבית ורבת ממדים להחלשת איראן. החלשתה קודם כל במימד הכלכלי, באמצעות שלל פעולות – כלכליות, מדיניות, סיכוליות, חשאיות וגלויות, בסייבר ובתחומים נוספים. המטרה מבחינתנו היא להטריד אותם אצלם בבית, כדי שיהיו עסוקים בעצמם. שהם ייחלשו ויהיו בעלי פחות כסף ואנרגיה כי הם ראשית הצירים. המערכה תהיה מתמשכת, היא לא תקרה בשנה אחת ולא בשנתיים".

    על התחממות היחסים מול טורקיה אמר הגורם הבכיר, "עם טורקיה אנחנו נתקדם בזהירות מאוד גדולה. לאט לאט. הם לא חברים גדולים של איראן בלשון המעטה, אז אנחנו צריכים לא לגזור עלינו איזושהי טהרנות שתמנע מאיתנו לפעול ולייצר בריתות".



    0 תגובות